Ți-ai deschis un business de curând și vrei să-ți extinzi cât mai repede vizibilitatea în rândul audienței? Primul și cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți creezi un site. Este o modalitate numai bună de a te poziționa în primele pagini de căutare și de a transmite într-un mod facil povestea și valorile companiei.
Însă, dacă nu alegi servicii profesionale de creare site, șansele de a capta atenția vizitatorilor scad considerabil. La fel și posibilitatea de a crește rata de conversii. În general, antreprenorii care se află la început de drum fac totul pe cont propriu, din dorința de a economisi buget. Totuși, rezultatele finale nu se ridică la nivelul așteptărilor – ba din contră, aduc și mai multe probleme. De ce? Nu există un singur motiv – sunt multe erori care te pot împiedica să atingi succesul, dar rămâne să le afli în rândurile de mai jos.
Top greșeli în crearea unui site și cum să le eviți
În contextul actual, niciun business nu poate funcționa fără o identitate online. Pe lângă conturile pe rețelele sociale, e esențial să deții un website – este cartea ta de vizită în fața potențialilor clienți. Are un impact semnificativ atât asupra comportamentului de cumpărare, cât și a gradului de loializare.
Așadar, orice mică greșeală poate ruina toate eforturile pe care le-ai depus pentru a te diferenția de concurență. Iată care sunt cele mai întâlnite atunci când vine vorba de realizarea unui site:
- Lipsa unui obiectiv clar – Dacă te grăbești să-ți lansezi site-ul, dar nu ai în minte câteva obiective de lungă durată, nu ai cum să reușești. În lipsa lor și a unor strategii de creare site web, nu poți obține o bază solidă de la care să pornești pentru a-ți promova afacerea. Totuși, nu e de ajuns să te gândești la ce vrei să obții, ci să setezi câteva aspecte specifice și măsurabile. Eventual, solicită părerea unui specialist înainte de a începe.
- Design prea încărcat – Cu siguranță îți dorești să-ți impresionezi clienții încă de la prima accesare pe site. Mulți cred că estetica trebuie să fie cât mai sofisticată, dar nu e deloc adevărat. În 2024, se pune foarte mult accent pe minimalism, cu elemente vizuale realistice. Așadar, pentru a spori interacțiunea cu utilizatorii, adaugă animații grafice și imagini tridimensionale. Totuși, păstrează aspectul aerisit și folosește o paletă cromatică neutră. Nu mixa mai multe fonturi dacă vrei să asiguri clienților o experiență personalizată.
- Lipsa optimizării pentru dispozitive – Conținutul de pe site trebuie adaptat atât pentru mobil, cât și pentru laptop sau PC. Încă din 2017, Google a prioritizat indexarea mobile-first, tocmai datorită digitalizării comportamentului de consum. Așadar, astăzi, un site pe care nu poți naviga de pe orice dispozitiv nu are cum să urce în poziții. De asemenea, nu poate nici să genereze interes în rândul targetului vizat. Totuși, cum poți afla dacă website-ul este design responsive? Cel mai bine ar fi să contactezi o agentie care oferă servicii de site web creare.
Ai ales să devii antreprenor, dar rezultatele înregistrate până acum nu sunt tocmai mulțumitoare?
Evită greșelile de mai sus și nu ezita să apelezi la ajutorul unei echipe cu experiență în domeniu – avantajele nu vor întârzia să apară!
